Una persona jove i amb molt empemta, apassionada de la seva feina i capaç de traduir les idees dels projectes que se li presenten en realitats tangibles.
Explica'ns una mica sobre la teva trajectòria professional i com va néixer La Mimètica.
He estat sempre interessada en el disseny. Ja de ben petita feia, a la meva manera, maquetes d'espais interiors. Vaig estudiar disseny de producte a Girona i posteriorment el grau en disseny d'interiors a Olot.
Vaig començar en el món de la fusteria, portant la part de disseny de mobiliari en una fusteria local i allà és on em vaig enamorar bojament de fer cuines i potenciar la cuina en tots els espais interiors que anava realitzant. D'aquí, va sorgir el desig de poder caminar sola i apostar per crear un estudi d'interiorisme que seguís els meus valors, la meva manera de fer i sobretot poder dedicar-me a tot el que m'agrada i m'apassiona. Des de la primera idea que dibuixo amb el llapis, fins a triar l'últim coixí del sofà un cop ja està realitzat el projecte.
Què significa per a tu La Mimètica i perquè et vas llençar a obrir aquest negoci.
Per mi és el meu projecte més personal que he realitzat mai. Hi he bolcat tot el que he anat aprenent al llarg d'aquests deu anys treballant en el sector, així com tots aquells tocs que em caracteritzen.
És un projecte que engloba molta gent que el fa possible. Des de l'ajuda a botiga/despatx, fins al fuster que m'ajuda a realitzar els projectes. Sempre dic que la mimètica és un equip de persones, molt humanes que fan possible fer tots els projectes que anem projectant juntament amb els clients.Vaig decidir fer el pas per poder prendre el meu camí seguint els meus valors, la meva manera de fer i de ser. Tenia clar que era una fita a on volia arribar i un repte a assolir algun dia a la vida
D'on ve el nom de "La Mimètica"?
La mimètica ve del meu nom “mimi” + ética, una manera de fer de la mimi. És un nom molt pensat per tota la filosofia que envolta aquest projecte.
Com et mantens al corrent de les últimes tendències i avanços en el camp del disseny d'interiors, i com apliques aquest coneixement en el teu estudi?
Sempre que la feina i la conciliació familiar ho permet, intentem sempre anar a totes les fires d’interiorisme que hi ha a nivell Europeu. Des de Milà, la fira del moble a la Maison and Object de Paris.
A part d’això, estem en constant contacte amb el mon dels materials, ja que tenim molts contactes de diferents empreses del sector per estar al cas fins als últims detalls. També tenim seguiment a les xarxes socials de les marques més importants del sector, fent un anàlisi constant de les tendències i les novetats.
Com t'assegures que l'estudi es mantingui competitiu en el mercat i estigui alineat amb les necessitats i expectatives dels clients?
Sempre intento mantenir un equilibri entre què necessita el client, el què vol pagar i el que espera de disseny. Per això treballem amb diferents gammes d'acabats de materials per tal d'ajustar-nos al màxim a cada projecte, i en definitiva, a cada client.
Quines són les teves prioritats en establir i gestionar els pressupostos per als projectes de disseny d'interiors?
Ser coherents, per mi és la màxima prioritat.
Per això son tan important les reunions que tenim quan es va avançant amb el projecte. Aquestes trobades em permeten conèixer bé el client i entendre què necessita, i què li convé. D'aquesta manera podem presentar un projecte coherent amb les necessitats i els pressupostos que ens encaixin.
Si només et poguessis quedar amb un dels projectes que has fet, quin seria? Perquè?
La veritat és que tots els projectes són bonics i especials. Cada projecte és únic. Però si n’hagués de triar només un seria un projecte que encara estem fent en l’actualitat. Es tracta d’una reforma integral d’un habitatge per la part interior i exterior. És un projecte que ha vist créixer la mimètica. L’escolliria perquè és el projecte més complert i més gran que hem gestionat. També és per mi el projecte que més de la “mimi” hi ha projectat en ell. En breu en veurem el resultat i crec que marcarà un abans i un després un cop finalitzat aquest projecte.
Quin és el teu procés de selecció de mobiliari i accessoris per a garantir que s'ajustin perfectament als espais que estàs dissenyant?
Tenim controlades varies marques, que estem més familiaritzats i això ens permet decidir les peces mentre anem projectant. Nosaltres també tenim un ventall de marques per tal de trobar l’objecte adient en cada lloc i projecte. Si necessitem alguna cosa més exclusiva anem a diferents botigues de la zona per poder trobar el producte exacte.
Quin paper juga la sostenibilitat en els teus projectes i com els gestiones des d'una perspectiva ecològica?
Per mi és una de les inquietuds més grans que tinc. Com canviar el món d'una manera més eficient per tothom i pel planeta. Hi ha molta feina a fer. La veritat és que tenim molta cura en escollir materials que tinguin un impacte menys agressiu pel planeta. També estem associats a la marca de cuina DOIMO.
L'empresa té molt present també els temes sostenibles. De fet, el 90% de l'energia que gasta l'empresa produint, la genera ella mateixa, creant un impacte quasi 0 al medi ambient. També treballem amb materials reciclats i reciclables.
Quines són les tendències actuals en el disseny d'interiors i com les integres en els teus projectes?
Si mirem a peu de carrer a la nostra zona, encara hi ha la tendència de l'estil nòrdic. Cada cop més anem posant el peu a nous plantejaments. Per exemple, ja anem incorporant més tonalitats beige, gris i terrossos.. Generalment tons neutres. També està en tendència l'ús dels materials naturals. Fusta natural, argiles.. Així com també la presència del ferro i acabats més industrials. En els projectes intentem seguir una línia que ens defineix a nosaltres, però alhora que defineixi al client, que en definitiva és qui viurà a la llar que estem creant.